25mar2016

Gdzie warto założyć kwiaciarnię?

Specjaliści od nieruchomości zawsze powtarzają, że najważniejsze są trzy kryteria: lokalizacja, lokalizacja oraz lokalizacja.

Wiele osób traktuje to jak dowcip, ale w różnej mierze jest to rzeczywistość. W przypadku kwiaciarni zazwyczaj jest to czynnik decydujący o sukcesie całego przedsięwzięcia. Lokalizację oczywiście trzeba rozumieć w sposób szczegółowy jako zestaw określonych czynników. Zanim przejdziemy do konkretnych czynników, trzeba nadmienić, że znaczenie ma także charakter kwiaciarni. Jeśli to będzie sklep z upominkami, w tym z kwiatami, konieczne jest postawienie na maksymalną dostępność lokalizacji dla ludzi nawet kosztem innych czynników.

Jeśli jednak to będzie kwiaciarnia organizująca wesela i zabezpieczająca w kwiaty inne imprezy, lokalizacja poza ścisłym centrum może mieć większy sens. Najważniejszą z najważniejszych cech lokalizacji jest zawsze natężenie ruchu pieszych. To piesi kupują najczęściej kwiaty i robią to zwykle przy okazji. Centrum miasta, popularny deptak, a nawet centrum handlowe to idealne pod tym względem lokalizacje. Bardzo ważna jest też wielka witryna, w której klient wszystko zobaczy jak na dłoni. Jest to reklama kwiaciarni. Pomimo „pieszego” charakteru klienta, powinien on mieć łatwy dostęp do kwiaciarni. Oznacza to głównie wygodny dojazd oraz miejsca parkingowe. Ten element jest przydatny zawsze i wszędzie. Kolejny element to potencjał rynku.

kwiaciarnia blisko ulicyChodzi tu głównie o to, by w okolicy było dużo ludzi i by byli to ludzie, którzy najczęściej kupują kwiaty. Nie jest żadna tajemnicą, że niektóre grupy osób mogą sobie pozwolić na zakup kwiatów regularnie, a inne ograniczają się do jednego goździka na Dzień Kobiet. W tej kwestii liczy się też bliskość szpitali czy hoteli. Nie można zapominać naturalnie o kwestiach czysto technicznych. Warunki lokalowe są tutaj bardzo istotne, ponieważ kwiaciarnia to jak najbardziej biznes praktyczny. Wysokość czynszu zdecyduje o czasie zwrotu inwestycji i o zyskach, a warunki klimatyczne będą miały wpływ na przechowywanie kwiatów.

Zobacz również

Kreowanie pozytywnego wizerunku kwiaciarni

W Polsce oczywiście działa wiele różnych kwiaciarni, które starają się walczyć o klientów. Duże nasycenie kwiatami sprawia, że trudno będzie zdobyć sobie klientów, jeśli nie podejmie...