21mar2016

Kwiaciarnie i pracownie florystyczne od zaplecza

Przeciętna osoba może mieć raczej nikłe pojecie odnośnie tego, czym różni się kwiaciarnia od pracowni florystycznej. Można się tego jednak łatwo domyślić.

Kwiaciarnia to po prostu miejsce, gdzie sprzedaje się po prostu kwiatki klientom ją odwiedzającym. Pracownia florystyczna to z kolei firma, która zaopatruje w kwiaty i kompozycje kwiatowe różne Inne firmy lub klientów indywidualnych na specjalne okazje, jak chociażby wesela. Kiedyś dość częstym zjawiskiem było łączenie tych dwóch profesji, ale teraz raczej już się tego nie robi. Związane jest to z wieloma czynnikami praktycznymi. Przede wszystkim, pracownie florystyczne i kwiaciarnie lokalizują się w innych miejscach. Kwiaciarnia mus być blisko ludzi, w lokalizacji „dobrej”, gdzie będzie można przyciągnąć klientów.

zasada działania kwiaciarni

Pracownie florystyczne mają z kolei zwykle lokalizacje „złe”, które są z dala od centrum i strumieni ludzi, ale za to są świetnie skomunikowane z regionem. Florysta pracuje często w terenie i musi być mobilny. Klienci mogą do niego dojechać i nie kupują pojedynczych kwiatów. Różnice w obu typach działalności pojawia się też w godzinach ich pracy. Kwiaciarnia działa od rana do nocy, bo najpierw musi się zorganizować, potem handlować, a na koniec jeszcze posprzątać. Florysta pracuje na zlecenie klienta, zazwyczaj nie musi się zrywać rano, ale też ma zwykle mniejsze zyski, bo klienci raz są, a raz ich nie ma.

Problemem są też zamówienia, bo kwiaciarnia bardziej ryzykuje zamawiając dużo rzeczy, ale łatwiej jest pozbyć się zbytków chociażby w bukietach, a florysta niby zamawia to, czego mu potrzeba, ale musi zamawiać hurtowo i nie zawsze dobrze dopasuje zamówienie. Czasami trzeba też popatrzeć na wady i zalety z pewnego dystansu. Teoretycznie lokalizacja kwiaciarni to problem, ponieważ musi się ona pojawić w miejscu, gdzie jest duży ruch i tym samym wysoki czynsz. Zakład florystyczny nie ma tego problemu, ale za to klient sam do niego nie przyjdzie. Specjalista musi zadbać o odpowiednią reklamę, promocje w Internecie, obecność na targach itd.

Zobacz również

Oznaczenie towarów ważne dla kwiaciarni

W kwiaciarniach prowadzona jest sprzedaż detaliczna co oznacza, że klienci w takich miejscach są szczególnie chronieni. Prowadząc przedsiębiorstwo o takim charakterze należy zwracać uwagę na...